اخبار تکنولوژی

سرنوشت TikTok در ایالات متحده نامشخص است/ سیاستمداران اروپا عاشق این برنامه هستند!

نویسنده : دانیال نوروزی۲۱ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در گزارش اخیر رسانه رویترز آمده است که محبوبیت برنامه TikTok در میان سیاستمداران اروپایی رو به افزایش است!

آیا می‌توانیم آن‌ها را سرزنش کنیم؟ به هر حال، سیاستمداران اروپا به آرای انتخابات اهمیت می‌دهند و اگر رای می‌خواهید، به جوانان نیاز دارید. اگر به جوانان نیاز دارید، باید بدانیدکه این آن‌ها به کجا می‌روند: به Tiktok؛ پایان ماجرا! این چند جمله، گزارش استفاده از TikTok توسط سایمون هریس را تشریح می‌کند. زمانی که او در ماه مارس نخست وزیر ایرلند شد، به پلتفرم مورد علاقه خود روی آورد: TikTok. جوانترین taoiseach ایرلند (یک کلمه محلی برای “نخست وزیر ایرلند”) برای قدردانی از 95000 دنبال کننده خود، تنها یک ویدیو با تیتر “متشکرم” ساخت.

هریس تنها یکی از سیاستمداران اروپایی است که از TikTok استقبال می‌کند. این یک سیاست مهم برای آن‌هاست. آن‌ها معتقدند که ارتباط با رای‌دهندگان جوان، از نگرانی‌های سازمان‌های امنیتی، اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال، سازمان‌های امنیتی آلمان نسبت به استفاده از این برنامه به دلیل نگرانی‌هایی که از اشتراک‌گذاری داده‌ها به دولت چین دارند، نسبتا بدبین هستند. آن‌ها در خصوص تاثیرگذاری محتوای این برنامه بر کاربران، بارها هشدار داده‌اند.

ترس‌های مشابهی سال‌هاست که قانون‌گذاران آمریکایی را نیز درگیر کرده است؛ به همین دلیل است که کمتر از یک ماه پیش، مجلس نمایندگان ایالات متحده با رای دادن به یک لایحه، نشان داد که می‌خواهد استفاده از TikTok را در ایالات متحده ممنوع کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود (لایحه تصویب شود و جو بایدن آن را امضا کند)، ByteDance مهلتی 165 روزه برای واگذاری TikTok خواهد داشت. اگر او مدیریت TikTok را به یک شرکت مستقر در آمریکا واگذار نکند، فروشگاه‌های برنامه‌ در ایالات متحده (مانند اپل، گوگل و سامسونگ) از ارائه TikTok در این کشور منع خواهند شد. در خارج از کشور آمریکا، چرخش سیاست‌های اتحادیه اروپا نسبت به TikTok بی‌دلیل نیست.

انتخابات اروپا نزدیک است و آن‌ها به آرای جوانان نیاز دارند. به غیر از سایمون هریس که از سال 2021 حساب کاربری TikTok دارد، مثال قابل توجه دیگر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه است که از زمان پیوستن به TikTok در سال 2020، 4 میلیون دنبال‌کننده کسب کرده است. در آلمان، استقبال از TikTok توسط سیاستمداران ارشد این کشور، عمر طولانی ندارد. وزیر بهداشت آلمان، کارل لاوترباخ، اولین وزیر این کشور است که در ماه مارس حساب TikTok خود را افتتاح کرد. او گفت:

«انقلاب در TikTok، از امروز شروع می‌شود. صدراعظم اولاف شولز نیز در ماه فوریه به دولت خود پیشنهاد داد که یک حساب TikTok باز کند».

بقای TikTok برای آلمان بسیار مهم است، زیرا افراد 16 ساله آن پلتفرم، می‌توانند در انتخابات ژوئن اروپا رای دهند. همچنین، TikTok به عنوان یک منبع خبری اصلی و مهم برای جوانان به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید