اخبار سینما

طولانی ترین تشویق های ایستاده کن تاکنون؛ قاتلان ماه کامل در رتبه 15

طولانی ترین تشویق های کن
نویسنده : سارا محمدی۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

حالا که بازار اخبار و حواشی جشنواره فیلم کن 2023 داغ است حتما درباره تشویق های طولانی حضار برای فیلم های اکران شده در این جشنواره شنیده اید. مثلا 9 دقیقه تشویق ایستاده برای فیلم قاتلان ماه کامل، شاید به نظرتان 9 دقیقه تشویق پی در پی خیلی طولانی به نظر برسد اما شگفت زده می شوید وقتی می شنوید در تاریخ جشنواره فیلم کن تا کنون تشویق های طولنی مدت تر از این هم وجود داشته است. تشویق 22 دقیقه ای فیلم هزارتوی پن یکی از رکورددارها است. در ادامه طولانی ترین تشویق های کن تا کنون به ترتیب آورده شده است.

هزارتوی پن (22 دقیقه)

هزارتوی پن

هزارتوی پن ساخته گیلرمو دل تورو تاکنن رکورددار بیشترین تشویق ایستاده در جشنواره فیلم کن بوده است. 22 دقیقه تشویق ایستاده واقعا فوق العاده است. این فیلم کلاسیک در سال 2006 فانتزی-ترسناک توانست سه جایزه اسکار را از آن خود کند.

فارنهایت 9/11 (20 دقیقه)

فارنهایت 911

پس از تشویق 13 دقیقه‌ای در سال 2002 برای فیلم «بولینگ برای کلمباین»، مایکل مور در سال 2004 با موفقیت بزرگتری به نام «فارنهایت 11/9» به کن بازگشت. این مستند برنده نخل طلا شد و پس از نمایش مورد تشویق 20 دقیقه ای قرار گرفت. این مستند در واقع کیفرخواستی علیه سیاست‌های داخلی و بین‌المللی دولت بوش از زمان حملات تروریستی سال 2001 به نیویورک و واشنگتن دی سی بود.

ماد (18 دقیقه)

فیلم ماد

فیلم ماد ساخته جف نیکولز با اینکه در جشنواره فیلم کن 2012 هیچ جایزه ای را از آن خود نکرد اما با تشویق جانانه ای به مدت 18 دقیقه مواجه شد. در این فیم تای شریدان و جیکوب لوفلند نقش دو نوجوان آرکانزاسی را بازی می کنند که فراری به نام (متیو مک کانهی) را پیدا می کنند.

شیطان نئونی (17 دقیقه)

شیطان نئونی

شیطان نئونی ساخته نیکلاس ویندینگ رفن در جشنواره کن سال 2016 مورد تشویق 17 دقیقه ای ایستاده قرار گرفت. در این فیلم ال فانینگ نقش یک مدل را بازی می کند.

پسر کاغذی (15 دقیقه)

پسر کاغذی

مورد بعدی در لیست طولانی ترین تشویق های کن فیلم پسر کاغذی ساخته لی دانیلز در سال 2012 است. 15 دقیقه تشویق ایستاده برای فیلمی پرستاره از جمله متیو مک کانهی، زک افرون و نیکول کیدمن.

کفرناحوم (15 دقیقه)

کفر ناحوم

نادین لبکی با فیلم «کپرناحوم» (Capernaum) که داستان یک نوجوان 12 ساله زندانی اهل بیروت است که از والدین خود به دلیل بی توجهی به دادگاه شکایت می کند، برنده جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن 2018 شد.

انیمیشن ژاپنی بل (14 دقیقه)

انیمیشن ژاپنی بل

تنها انیمیشن موجود در فهرست طولانی ترین تشویق های ایستاده کن مربوط به انیمیشن Belle ساخته مامورو هوسودا، کارگردان ژاپنی است که جشنواره فیلم کن را در سال 2021 غافلگیر کرد.

بولینگ برای کلمباین (13 دقیقه)

بولینگ برای کلمباین

bowling for columbine مستندی است که درباره تیراندازی مدرسه کلمباین توسط مایکل مور ساخته شده و در جشنواره فیلم کن 2002 نمایش داده شد و 13 دقیقه مورد تشویق قرار گرفت. این فیلم برنده جایزه اسکار مستند بلند و جایزه سزار فیلم خارجی شد.

آرتیست (12 دقیقه)

آرتیست

یکی دیگر از فیلم هایی که مورد تشویق طولانی در کن 2011 قرار گرفته فیلم صامت آرتیست (The Artist) است.

الویس (12 دقیقه)

الویس

ELVIS با بازی آستین باتلر در نقش الویس پریسلی در کن 2022 به نمایش درآمد و حضار 12 دقیقه آن را تشویق کردند. باتلر در این جشنواره نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.

حرامزاده‌های لعنتی (11 دقیقه)

حرامزاده‌های لعنتی

فیلم حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds) با تشویق 11 دقیقه‌ای و دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای کریستوف والتز، یک شاهکار در جشنواره فیلم کن 2009 بود.

کارول (10 دقیقه)

Carol

تاد هینز امسال با بازیگرانی همچون ناتالی پورتمن و جولیان مور به رقابت های کن بازگشته است. Carol با بازی کیت بلانشت در جشنوراه کن سال 2015 مورد تشویق 10 دقیقه ای قرار گرفت.

نژادپرست سیاه (10 دقیقه)

نژادپرست سیاه

فیلم BlacKkKlansman اسپایک لی در جشنواره فیلم کن 2018 مورد تشویق ایستاده 10 دقیقه‌ای قرار گرفت و جایزه بزرگ، دومین جایزه معتبر جشنواره پس از نخل طلا را از آن خود کرد.

کاپیتان خارق العاده (10 دقیقه)

کاپیتان خارق العاده

ویگو مورتنسن برای بازی در فیلم کاپیتان خارق‌العاده (Captain Fantastic) مت راس که در جشنواره فیلم کن 2016 با تشویق ایستاده 10 دقیقه‌ای به نمایش درآمد، نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را به دست آورد.

قاتلان ماه گل (9 دقیقه)

قاتلان ماه گل

مارتین اسکورسیزی امسال با فیلم “قاتلان ماه گل” (Killers of the Flower Moon) که مدت ها در انتظارش بود به کن بازگشت. این فیلم با تشویق ایستاده 9 دقیقه‌ای اسکورسیزی و بازیگرانش: لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلادستون مواجه شد.

درباره تشویق 9 دقیقه‌ای قاتلان ماه کامل بیشتر بخوانید.

مثلث غم (8 دقیقه)

مثلث غم

فیلم «مثلث غم» (Triangle of Sadness) ساخته روبن اوستلوند برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن 2022 شد و هشت دقیقه مورد تشویق ایستاده حضار قرار گرفت.

تشویق ایستاده در کن به یک سنت تبدیل شده، اما آیا هرچه یک فیلم بیشتر تشویق شود به این معنی است که فیلم بهتری است؟

منبع: variety.com

بیشتر بخوانید:

جشنواره کن هریسون فورد را شگفت زده کرد

آخرین اخبار و حواشی کن 2023

دیدگاهتان را بنویسید