اخبار تکنولوژی

پرداخت درآمد به تولیدکنندگان محتوا در توییتر آغاز شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۳ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

چند ماه پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد که برخی کاربران شبکه توییتر در آینده می‌توانند به وسیله‌ی تولید محتوا درآمد داشته باشند، این شبکه اجتماعی پرداخت به این گروه از کاربران را آغاز کرده است.

درست یک هفته پس از انتشار شبکه اجتماعی جدید متا یعنی تردز، ایلان ماسک دست به کار شده است و به بهبود نقاط ضعف شبکه اجتماعی خود یعنی توییتر مشغول شده است.

برنامه کسب‌درآمد توییتر فقط مربوط به کاربرانی می‌شود که عضو سرویس توییتر بلو هستند و در توییت‌های آن‌ها از تبلیغات استفاده می‌شود. تاکنون مبالغ پرداختی توییتر از چند هزار دلار تا حدود ۴۰ هزار دلار برای حساب‌هایی با چندین میلیون دنبال‌کننده متفاوت بوده است. توییتر در یک سری از توییت‌ها اعلام کرده که قصد دارد تا پایان امسال افراد بیشتری را واجد کسب درآمد کند.

دقیقاً مشخص نیست که تعیین میزان پرداختی‌های توییتر چگونه صورت می‌گیرد و یا این شرکت چه مقدار از درآمد کاربران را برای خود نگه می‌دارد؛ اما طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت توییتر، حساب‌هایی واجد شرایط هستند که توییت‌های آنها در سه ماه گذشته حداقل 5 میلیون بازخورد داشته باشد.

از جمله افرادی که شامل این برنامه شده اند، یوتیوبری به نام بنی جانسون است که حدود 10000 دلار درآمد کسب کرده و حساب Elon_Alerts که فعالیت‌های الان ماسک را در توییتر به اشتراک می‌گذارد، حدود 2200 دلار دریافت کرده است.

توییتر دقیقاً در زمانی که تسلط آن به عنوان یک پلتفرم میکروبلاگینگ در معرض خطر قرار گرفته بود، پرداخت‌ها را آغاز کرد. شرکت متا اخیراً رقیب خود به نام تردز را راه‌اندازی کرد که در عرض چند روز 100 میلیون کاربر جدید پیدا کرد. این مسائل باعث شد تا وکیل الان ماسک طی نامه‌ای به زاکربرگ، شرکت متا را به استفاده غیرقانونی از اطلاعات تجاری توییتر متهم کند.

البته چند روز قبل،مدیرعامل توییتر در یک مصاحبه ادعا داشت که توییتر هفته قبل بهترین روزهای چند ماه اخیر خود را پشت سر گذاشت!

جدال مثلث ماسک-زاکربرگ-دورسی به اوج خود رسیده است و باید دید چه آینده‌ای در انتظار شبکه‌های اجتماعی متن محور خواهد بود. نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید