اخبار تکنولوژی

آیا قیمت گوشی تا پایان سال 1402 کاهش می یابد ؟ (نظرات کارشناسان)

آیا قیمت گوشی تا پایان سال 1402 کاهش می یابد ؟ (نظرات کارشناسان)
نویسنده : ساناز محمدی۱۱ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

نوسان قیمت گوشی از جمله اتفاقاتی است که همواره با آن روبرو هستیم. ارزان شدن قیمت گوشی ای که به تازگی خریده باشیم ناراحت کننده است، از اینرو هر فردی که تصمیم به خرید گوشی داشته باشد باید نوسان بازار، عوامل موثر در قیمت گوشی و همچنین وضعیت گوشی مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهد. چنانچه تصمیم به خرید گوشی دارید و می خواهید بدانید آیا قیمت گوشی تا پایان سال 1402 کاهش می یابد یا خیر، همراه مگ تک باشید تا نظرات کارشناسان درباره افزایش یا کاهش قیمت گوشی و اینکه آیا گوشی ارزان میشود ۱۴۰۲ را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا گوشی تا پایان سال ارزان میشود

برخی معتقدند هیچ چیز در کشور ما ارزان نمی شود و با گذشت زمان تنها باید مبلغ بیشتری را برای خرید کالای مورد نظر خود پرداخت کنیم. اما این فرضیه همیشه هم صحیح نیست. مانند بازار خودرو که در حال حاضر هیحان زیادی ندارد.

گوشی های جدید آیفون به عنوان پرفروش ترین گوشی ها در ایران، پایان نیمه اول هر سال عرضه می شوند و در این زمان است که قیمت مدل های قدیمی تر کمی کاهش پیدا می کند.

پس اگر قصد خرید آیفون 12 یا 13 را دارید، کمی صبر کنید تا با عرضه آیفون 15 در پاییز 1402 قیمت این مدل ها کمتر شود.

علاوه بر اپل، سایر برندهای گوشی نیز در ابتدای عرضه قیمت بالاتری دارند و به مرور با کاهش تقاضا و در نهایت کاهش قیمت مواجه همراه خواهند شد.

بطور کلی افزایش یا کاهش قیمت گوشی به قیمت ارز و همچنین میزان عرضه و تقاضا وابسته است. هرگاه میزان تقاضا برای خرید یک مدل گوشی کم شود، قیمت آن گوشی نیز کاهش پیدا می کند.

قیمت گوشی کاهشی یا افزایشی

مالیات بر ارزش افزوده، عوارض گمرک، هزینه صرافی، هزینه حمل و نقل و هزینه رجیستر در گوشی های آیفون از جمله عوامل موثر بر قیمت گوشی هستند.

در روزهای اخیر (نیمه اول شهریور 1402) با نمودار کاهش قیمت گوشی در برخی مدل های آیفون روبرو بوده ایم و ممکن است این کاهش قیمت ادامه دار باشد.

آنچه که در روند قیمت گوشی های سامسونگ مشاهده می شود، ثبات قیمت و کاهش جزئی قیمت در برخی مدل ها از جمله A34 می باشد.

گوشی های شیائومی که در حال حاضر رقیب سامسونگ و هواوی محسوب می شوند و تقاضای خرید بیشتری دارند، با ثبات قیمت همراه بوده اند.

نظرات کارشناسان درباره قیمت گوشی

برخی کارشناسان معتقدند در ماه های آینده قیمت گوشی کاهش پیدا می کند و با نظارت بیشتر سازمان تعزیرات بر واردات گوشی و همچنین پیگیری این موضوع از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت، حباب قیمت ناشی از افزایش قیمت دلار شکسته می شود و همه برندهای گوشی ارزان خواهند شد.

اما اتکا به این فرضیه که با کاهش و کنترل قیمت دلار می توانیم شاهد کاهش قیمت گوشی باشیم، ریسک بزرگی است و نمی توان به آن امیدوار بود. تنها چیزی که کارشناسان بر آن هم عقیده اند این است که در حال حاضر گوشی قیمت ثابتی دارد و به نسبت ماه های گذشته فرصت خوبی برای خرید است.

با جمع بندی نظرات کارشناسان می توان کاهش قیمت گوشی را پیش بینی کرد اما ممکن است این کاهش قیمت ناچیز و برای مدت زمان کوتاهی باشد.

نظر برخی تحلیلگران بازار نیز این است که زمانی قیمت گوشی کاهش پیدا می کند که نظارت در کشور به حداکثر برسد، تحریم های آمریکا برداشته شود، قیمت طلا کاهش چشمگیری پیدا کند و بورس رشد متوالی و قابل توجهی داشته باشد.

در نهایت این تصمیم با شماست که با در نظر گرفتن شرایط خود، این ریسک را بپذیرید و منتظر ارزان شدن گوشی باشید و یا اینکه با توجه به تجربه هایی که از وضعیت اقتصادی گذشته کشور کسب نموده اید، به کاهش قیمت گوشی امیدوار نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید